Montreal; dag 1

26 juli 2018 - Montreal, Canada

's Ochtends was voor mij, Ilse, heel leuk. Ik mocht eindelijk autorijden! Zo ben ik vanaf ons hotel naar het plaatsje Lincoln gereden. Na een poosje nam John het weer over, omdat het tijd was dat we doorreden naar Montreal.

Het weer was heel slecht; veel slagregen en weinig zicht. We reden in de bergen, logisch natuurlijk, maar ons navigatiesysteem vond het wat minder leuk. Die begaf het. Dus puur op gevoel zijn we richting Canada gereden.

De Canadezen lijken niet zo vriendelijk te zijn als dat ze geportretteerd worden. Bij de grens was de bewaker enorm chagrijnig. Het Franse gebied, Quebec, is net zo nors als Frankrijk zelf.

Ons hotel in Montreal had vriendelijk personeel. Maar toen we onze hotelkamer geopend hadden, werd hun vriendelijkheid pas echt op de proef gesteld. We hadden gevraagd om twee queen-sized bedden, en kregen twee stapelbedden. Er was helaas niks aan te doen.

Door Chinatown kwamen we bij oud-Montreal en de haven aan. Daar hadden we wat gegeten en gedronken. Zowel Esther als Ilse hadden een alcoholisch drankje op (in Canada is de grens 18+). Het waren behoorlijke drankjes en die voelden ze allebei. Gelukkig waren John en Aniek er nog om overzicht te houden. Daarna zijn we naar de kermis gelopen bij de pier en hebben daar nog rondgehangen.

's Avonds is John nog uitgegaan naar een festival.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl