Montreal; dag 2

27 juli 2018 - Québec City, Canada

De avond ervoor hadden John en Ilse geregeld dat ze vandaag naar Quebec city konden gaan. Om 7 uur 's ochtends werden ze opgehaald door een busje en vertrokken richting het hoofdkantoor, waar de grote bus stond te wachten. Met een groep van ca. 40 man vertrokken we naar Quebec.

Rond half 11 kwamen we daar aan. We kregen een rondleiding van een inwoner. Hij was echt heel tof. We merkten dat de Franse bevolking van Canada slecht tot geen Engels spreekt, maar deze gids wist zich goed te verwoorden. Voor 40 minuten hebben we Downtown-Quebec gezien. Daarna zijn we met de bus naar de watervallen gegaan. Toen we het daar bewonderd hadden, gingen we verder naar Uptown-Quebec. En als laatste hadden we vrije tijd.

Quebec city is een oude stad met veel geschiedenis. Het is de belangrijkste plaats voor Franstalige Canadezen, omdat zij daar erkend werden als tweetalig. Het heeft een historisch hart waar vrij veel van bewaard is gebleven, ondanks de Engels-Franse oorlogen van de afgelopen eeuwen. Die oorlogen en de afspraken erna hebben ertoe geleid dat Canada tweetalig is.

De achtergebleven dames kozen voor het uitslapen en daarna Montreal te verkennen. Beter gezegd; de winkels verkennen. Ze hebben heel wat cultuur gezien (zeggen ze). Zo zijn ze langs twee kerkjes gelopen en hebben ze gedronken op een pleintje.

Pas na 8 uur 's avonds waren John en Ilse terug. Met zijn vieren zijn ze nog wat gaan eten in een uitgaansgebied.

1. Magda Krajnc:
    30 juli 2018
    Leuk! Wij vonden Quebec een hele mooie stad. We zijn daar geweest toen wij nog in Frankrijk woonden. Het grappige is dat hun Frans abominabel en absoluut niet te verstaan is! Veel plezier nog en een pootje van Zoë!