Orlando; dag 4

4 augustus 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

4 augustus was gereserveerd voor NASA Kennedy Space Center. Heel vroeg vertrokken we. Het was meer dan een uur rijden.

Toen we er uiteindelijk waren, en de auto geparkeerd hadden, stonden er een aantal echte raketten opgesteld. Er werden rondleidingen gegeven over die raketten door gepensioneerde astronauten.

Er waren verschillende afdelingen. Zo had je een gebouw voor the Legend of Fame. Dat stond in het teken van belangrijke inspirerende astronauten. Neil Armstrong, Buzz Aldrin, etc. Daarnaast had je een gebouw voor de toekomst: de reis naar Mars. In 2019/2020 willen Spacex en Boeing een bemande vlucht naar het International Spacestation (ISS) sturen. Fun fact: in ISS is André Kuijpers ook geweest.

Op het heetst van de middag besloten we een bustour te doen langs de lanceerplatforms van Cape Canaveral.

Na de tour hebben we de spaceshuttle Atlantis mogen bewonderen in het museum. Er gingen heel wat filmpjes aan vooraf, maar het echte ruimteschip dat de ruimte heeft mogen versieren stond op een paar meter afstand.

Na de souverniershop rijker te hebben gemaakt, was het mooi om naar huis te gaan.

Het was een zeer indrukwekkende dag en dit is 10000% een aanrader.