De heenreis

18 juli 2018 - Washington Dulles International Airport, Verenigde Staten

Eindelijk! De dag is aangebroken dat de Schaapjes op vakantie gaan. Al vroeg klonken er vier alarmklokken in de Polderkade 40. Haasten was niet nodig, want we hadden al maanden voorbereiding gehad. Manon stond om kwart over 7 bij ons voor de deur om alle koffers in de auto te laden. En om half 8 vertrokken we naar het station Oss centraal.

Daar namen we afscheid van Manon en stapten we de trein in. Alles verliep voorspoedig en al snel waren we op Schiphol aangekomen. We waren erg vroeg, maar het duurde erg lang voordat we door de douane heen waren. Het was erg onduidelijk in welke rij we moesten staan om in te checken, en we waren eens verkeerd gestuurd. Na een paar uur stonden we in de goede rij.

Ook bij de douane verliep alles goed. Een man die er werkte vroeg aan ons waar we heen gingen en wie dat ging sponsoren. Drie koppies keken naar papa.

In eerste instantie zaten we niet bij elkaar. Twee plekken zaten wel naast elkaar en de andere twee zaten verspreid. Maar Johnny zou Johnny niet zijn als hij daar geen stokje voor ging stoken. Het beste wat ze voor ons konden doen was de overige twee ook naast elkaar zetten. En dus zaten Esther en Aniek naast elkaar op rij 17 en John en Ilse zaten op rij 36.

In het vliegtuig was dat geen probleem. Iedereen had namelijk een tv-scherm met zoveel mogelijkheden; ook chatten. Dus in de eerste minuten dat we in het vliegtuig zaten kreeg Ilse een verzoek van Aniek om te chatten en al snel waren de ouders er ook aan toegevoegd.

De verzorging door het personeel was geweldig. We kregen veel snacks en het eten was hartstikke lekker. Ijs, minipizza, nootjes... het kon maar niet op.

Na vele films, series, spelletjes en gechat landde het vliegtuig in Washington.

Bij de Amerikaanse douane stonden we voor uren! Het schoot maar niet op. Dat hadden zij ook door en we werden uit de rij gepikt om ons aan te geven bij een apparaat en daarna naar een vrouw te gaan die ons ondervroeg. Met het bagage oppikken werd het pas echt raar. We mochten nier naar onze koffers toe maar moesten een extra controle ondergaan. We waren het vliegtuig uit rond 4 uur en pas her vliegveld uit na 7 uur.

Met de bus gingen we naar de metro. En met de metro naar het hotel. Het hotel zit letterlijk om de hoek van de metro.

De kamer is groot! En de bedden zijn queen-sized, dus de dames voelden zich helemaal thuis.

Nu gaan we weer verder, maar we houden je op de hoogte!

1. Bianca Kitslaar:
    19 juli 2018
    Nou dat houdt wat in zeg om Amerika binnen te komen! Gelukkig toch goedgekomen.
  2. Magda Krajnc:
    19 juli 2018
    Jeetje. Wat een reis met hindernissen! Hopelijk verloopt het verder beter en hebben jullie een topvakantie!